Service
Garanti och omfattning
Som konsument gäller konsumentköplagens regler för varuköp, motsvarande 3 års reklamationsrätt.
För våra företagskunder finns information om service och reklamationsrätt i våra kopvillkor.
Reklamation av vara
När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders garanti (på vissa produkter 36 månader om det anges). Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller kompensation på priset, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadeorsakande beteende.
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att anses vara i tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) leveranskostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i försvarbar förpackning och kom ihåg att ta ett kvitto på avsändningen så att vi kan återbetala dina leveranskostnader.
Vid fel, brister eller uteblivna leveranser, kontakta:
Wineandbarrels A/S e-post:
service@wineandbarrels.com (mailto:service@wineandbarrels.com)
eller
Tel. +46 8 446 889 88
Varan skickas till:
Wineandbarrels A/S
Rønnevangsalle 8
3400 Hillerød
När du returnerar varan ber vi dig att beskriva problemet så detaljerat som möjligt.
Expeditionen underlättas om fullständig information följer med paketet, t.ex. kopia av orderbekräftelsen/förhandskorrespondens samt clearingnummer och kontonummer till det bankkonto till vilket återbetalning kan ske.
Vi tar ej emot paket utan utdelning eller paket som skickas per efterkrav.
När du handlar hos oss som konsument gäller konsumentköplagens regler för köp av varor, men inte tjänster. Det innebär att du som utgångspunkt inte har 2 års reklamationsrätt på tjänster.
Om du inte är nöjd med tjänsten kan du naturligtvis kontakta oss på service@wineandbarrels.com.